tisdag 5 juli 2011

Dilemma!

Tre dagar kvar till semestern dimper världens roligaste jobbmail ner. Det är SOLO som vill att jag ska göra tre jätteroliga (och omfattande) tränings&hälso-knäck åt dem – med deadline 1 augusti (dvs samma dag som jag hade planerat att börja jobba efter mina semesterveckor...).

Detta innebär att jag måste tacka nej till tre superroliga jobb och tre bra arvoden... Kan man verkligen göra det som nystartad frilansare? Funderar på att kompromissa lite med ledigheten och göra två av dem (kan ju skippa det roddigaste). Ska prata igenom situationen med Anton (känns skumt att behöva tänka på någon annan i år och inte bara planera för egen del – men underbart såklart!!) Vi som hade tänkt ha två veckor att bara göra vad vi kände för... jaja det löser sig.

Överhuvudtaget känns planeringen lite rörig just nu. Vi vet inte riktigt hur vi ska ha det och när detaljerna börjar växa typ vilken dag ska vi åka iväg till Jönköping nästa vecka? Hur tar vi oss dit? Pallar vi Båstad? Kanske en hotellnatt i Gbg istället och gå på Liseberg? Många frågetecken som jag blir superstressad av! Semester ska ju vara något roligt och avkopplande eller?! kanske lika bra att göra som vanligt och helt enkelt bara jobba i stället. Skicka iväg Anton med grabbarna till Kroatien...

Nä nu ska jag sluta älta, vara vuxen och ha semester!! Åt lunch med Anna och Stella på restaurang Kalori idag. Längesedan jag var där – god och hälsosam mat så bättre kan det inte bli :)

Anna har vant sig vid att äta kall mat eftersom Stella ju ska ha sin mat först...

Världens sötaste blå ögon sitter på Anna och kalles lillgris!

Det är godare än det ser ut! Lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar