söndag 8 maj 2011

Min helg

Hej på er!  Helgen börjar lida mot sitt slut och jag hoppas att ni har haft lika underbara dagar som jag!

I fredags träffade jag upp min före detta Hänt Extra-kollega och numera kompis Anna Johansson för middag på Zink Grill. Vi drack vin, åt fantastisk mat och pratade i flera timmar. Anna har tjatat om spädgrisen på menyn som ska vara himmelsk, men eftersom jag såg små söta griskultingar framför mig gick jag all in på anka istället. Men efter att jag smakade på Annas nasse är jag nu helt såld! Tur att lillasyster och Kris kommer upp i veckan och vill äta middag på Zink. SPÄDGRIS!!!

Lördagen spenderade jag med jobb och nöje på Gröna Lund. det var säsongsinvigning med smygpremiär för vip-gäster innan allmänheten fick komma in. Björn Borg invigde den nya berg- och dalbanan Twister ( som var galen). Jag hann också med att åka, fritt fall, vilda musen, den gamla berg- och dalbanan jetline och extreme. Anton och hans kompis Uffe var inte hälften så kaxiga som jag och Anna J :) Besöket rundades av med rosé i solen på festfixaren Johan Petrés privata party dagen till ära.

Efter Grönan mötte jag och Anton upp hans kompis Carl. Vi åt middag och drack ännu mer rosé i solen på Josfina. Ytterligare några kompisar anslöt och vi åkte hem på lite förfest hos Anton med ambitionerna att gå till Café Operas säsongsinvigning för uteserveringen. Så blev det inte! Vid 23-tiden slängde vi ut gästerna och deckade kort därefter :)

Idag har vi tagit det extremt lugnt. En långpromenad i solen på Djurgården och gärdet – där en cirkus har slagit läger. Nu gäller det att ladda om för en ny vecka. Fyra dagars arbete på S och två vimmel för Expressen är vad som står på arbetsschemat. Privat är det säsongsinvigningen av Strandbryggan och att lillasyster och Kris kommer till stan. De ska stanna här i en hel vecka!

Kram och god natt (blir en tidig kväll för mig!)

Fredagens outfit

Anna firade helgen med ett glas champagne

Två stekare och en blondie

Carl njöt av ett glas rosé i solen
på Josefina

Solbrända och vinmarinerade

Jag hälsade på lamorna

Stor kamel

Den här zebran hade fem ben :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar