fredag 11 februari 2011

Min morgon

SNÖKAOS!!! Busstrafiken är inställd och ALLA i hela Stockholm ska åka tunnelbana. Helt sjukt när man kommer ner i den underjordiska bunkern och ser paniken i folks ögon. MEN då kommer tåget och paniken eskalerar och bryter ut i tumult. "JAG SKA MED DEN HÄR VAGNEN" är det enda alla miljoner människor tänker och knuffas, slåss och svär i kampen om att komma på tåget. Och jag ska väl inte sticka under stol med att jag tillhör de värsta. Man måste ju till jobbet liksom haha. Folksamlingar, ligger inte på min topp tio-lista, särskilt inte tidigt på morgonen i snöoväder. Och tålamod – vad är det?


Tog en liten bild på alla pigga och glada människor =)

Det gick trots allt bra att ta mig till jobbet och nu har jag både hunnit läsa tidningarna, äta frukost och satt igång med dagens arbete. Fredagar är hektiska så nu är det bäst att hugga i.

Kaffe från Scoopet i DN-skrapan och egna medhavda mackor på det nya lingongrova -brödet (mer lingon och mindre socker) OCH Expressen såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar