onsdag 9 februari 2011

Tristess är bra

God morgon!

Eftersom jag är ledig idag så flyter tiderna ut lite. Har den sista tvätten på tork i tvättstugan och själv sitter jag fastnaglad i soffan med datorn i knät. Har massa mail att skicka iväg på "att göra"-listan och det är lika bra att ta tag i det nu direkt.

När jag vaknade idag kände jag mig utvilad och glad. Men efter frukosten sköljde en känsla av hopplöshet över mig. Den kommer ibland när jag är trött eller stressad...eller har för mycket tid över att filosofera över livet. Antar att det sistnämnda var fallet idag..

Folk som känner mig vet att det är upp som en sol och ner som en pannkaka – och sedan upp som en sol igen tack och lov! Balans är medicinen som biter på mina demoner – att hitta balansen mellan jobb, vänner, kärlek, familj, nöje, motion och faktiskt också tristess. Det är viktigt att kunna ha tråkigt utan att få panik över det. Jag brukade vara bättre på att ha tråkigt men sedan jag lämnade singellivet för kärleken så har livet varit så roligt. Dagens i-landsproblem :)

Det viktigaste är att inte grotta ner sig i den känslan när den kommer utan försöka se sin situation utifrån. Det gjorde jag idag och nu mår jag som jag förtjänar igen.

Som jag berättade igår var jag på lanseringsfest för Discovery Networks nya underhållningskanal TLC. Magiskt vackra miljöer på festen som gick i temat "tv-kanalen för hela mig". Det fanns olika rum för till exempel "mitt hemliga jag", "mitt sunda jag", "mitt vackra jag", med passande och extremt påkostad rekvisita. Rummet för "mitt njutningsfulla jag" hade dekorerats som en frostig prinsessvärld med buffé av små otroligt söta tårtor, macrons och andra vackra och goda sötsaker. I rummet " mitt hemliga jag" träffade jag min bekant Calle, som hade anlitats för att vara rekvisita.  Hade inte velat byta plats med honom!

Nä nu ska tvätten upp och sista mailen iväg. Solen skiner =)

Calles uppdrag för kvällen: Sitt och se snygg ut och håll för fan koll på ormen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar