tisdag 7 juni 2011

Jobb för hela slanten

Tar en liten bloggpaus i det späckade arbetsschemat. Idag vaknade jag med en hård jobbdag framför mig – deadline för Solo-jobbet idag och jag har skjutit på det hela helgen. Det är verkligen så att när man festar rasar allt annat. Ändå har det varit sååå värt att vara ledig, bara ha kul och umgås med alla andra lediga människor.

Men eftersom jag är kontrollfreak ville jag sätta igång med jobbet så fort som möjligt. Därför gick jag upp med Anton strax efter åtta i morse och åkte hem till Traneberg. Har suttit framför datorn sedan jag kom hem och börjar nu se ljuset i tunneln :) Tre intervjuer utskrivna och nu väntar jag på att göra och skiva den sista.

Måste tipsa om ett nytt smultronställe – Djurgårdsbrunn. Vi var där med Antons mamma i går och åt middag. Kvällssolen håller till 19.30 och deras kalvköttbullar med madelpotatispuré var i klass med Ulla Winbladhs köttbullar! Citat Mia "De xxx i munnen!!!" ;)

Idag lär det bli mindre fancy middag. Vet inte ens om jag kommer att ta mig ur lägenheten med tanke på min gräsallergi som gör att jag är helt slut och att ögonen kliar satan! Väntar på att slå förra årets rekord i antal nysningar efter varandra. Satte 17 förra året men har bara lyckats komma upp i 5 i år...


Stefan Söderström passade på att föreviga sin trötta reporter i bilen på väg hem från Furuvik
förra lördagen :) Exakt så här känner jag mig nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar