tisdag 7 juni 2011

Purjolök eller inte

Kom precis hem från en underbar powerwalk utmed Norr Mälarstrand. Rundade av och skickade in jobbet vid 17-tiden och eftersom det kändes som väggarna i min lya höll på att äta upp mig hoppade jag i träningskläderna och gick ut. Valde att gå in till stan istället för här i Traneberg eftersom jag var tvungen att se folk. Blir galen av ensamhet – som jag tidigare var i extremt stort behov av. Lustigt hur sådana saker ändras... Pratade med bästis-Mia som bor i Malmö under hela promenaden! Saknar att ha henne här men i juli kommer hon upp och gör Stockholm osäkert :)

Det var fullt med folk i Rålis som vanligt och utmed hela vattensträckan. Blev duktigt uteserveringssugen när jag passerade Kugsholmen och Orangeriet!! Tur att det är lill-lördag i morgon ;)

Jag gick hela vägen in till T-centralen där jag svängde av in på Vasagatan. Därifrån tog jag Flemmingegatan upp till Fridhemsplan och handlade på Daglivs. En sak som slog mig är hur tråkiga mina matkassar är jämfört med alla andras. Alltid samma sak - halvfabrikat, basvaror och andra nödvändigheter. Såg en tjej med en matpåse där en purjolök stack upp upp... jag vill också ha en matpåse med en purjolök som sticker upp... Antar att det i min hjärna symboliserar någonting jag vill åt... Å andra sidan kanske tjejen med purjolöken inte drack vin på uteserveringar hela helgen,  röjde loss på Summerburst eller käkade middag i kvällssolen på Djurgårdsbrunn igår... Ok, vill inte ha en purjolök – inte än i alla fall. Vill faktiskt inte ha något annat liv än mitt eget just nu! Måste vara solen som plockar fram lite extra lycka och tacksamhet ;)

Detta kostar exakt lika mycket som en spädgris på Zink!

2 kommentarer:

  1. du e miiiiiiiiin bästaste!! hälsn anonym

    SvaraRadera
  2. lägger till en pest eller kolera: vara kass i sängen för resten av livet eller för alltid lukta kaviar i munnen??? puss mia

    SvaraRadera