onsdag 5 oktober 2011

Crossfit

Nä det här ska inte bli ännu en tråkig träningsblogg men måste bara berätta om dagens pass. Gick upp strax innan sju i morse för att åka in och köra ett extrainsatt crossfit-pass på gymet... Läs här en artikel ur Iform och föreställ er hur jag knappt kan gå nu bara några timmar efter passet (bodypump släng dig i väggen!)


CROSSFIT - FÅ EN NY KROPP PÅ REKORDTID

Crossfit är på många sätt den perfekta träningsformen eftersom den kombinerar styrke-, konditions- och smidighetsträning så att du får en smal, vältränad och stark kropp. Och så räcker det med bara två timmars träning i veckan. Prova själv systemet med 4 olika pass.

Så här tränar du CrossFit

Du tränar bara ett pass per träningsdag, men i stället ska du träna så hårt och intensivt som du bara kan. Det gäller att göra så många repetitioner som möjligt, så snabbt som möjligt. Du ska inte ta pauser under tiden i de enskilda passen eftersom du ska hålla pulsen uppe.
Att tävla på tid mot dig själv eller andra är ett viktigt element i träningen. Det får dig att kämpa lite extra och ökar motivationen. Det betyder att du alltid är redo att prestera ditt yttersta och det håller formen uppe på både kort och lång sikt. CrossFit tränar igenom hela kroppen och därför behöver du inte dela upp din träning i flera delar, som du kanske har gjort hittills. Du kan slå flera flugor i en smäll och både bli stark och optimera din kondition och smidighet.
Passar mig utmärkt!!! Tyvärr har de inte klassen som ordinarie på Sturebadet men jag har pushat för att de ska ta in den! Jag som är tävlingsmänniska i grund och botten kämpade som en liten blå mot mig själv och tiden! Är fortfarande väldigt otränad och svag men känner mig superpeppad inför en riktig träningshöst! 
Bra mat, mycket sömn, träning och jobb – det är där jag befinner mig just nu!
Slängde ihop en middag på resterna i kylen igår.
Vips så blev den torra köttfärssåsen en fin pastagratäng
garnerad med tomat och massor med parmesan – gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar