torsdag 20 oktober 2011

Motivation

I mitt jobb är det vissa veckor som rullar på finfint medan andra segar sig fram... De veckor då jag har många uppdrag och känner bra respons mår jag toppen och tycker att jag har världens bästa jobb. De veckor (typ denna) då det snurrar sakta är det däremot svårt att hålla motivationen uppe. Måste verkligen öva på att koppla av och lita på att allt löser sig i slutändan!

Idag har jag ringt och ringt och ringt och mailat och mailat och mailat i flera timmar. Nyss – äntligen fick jag en liten motivationshöjare då en viktig person svarade och lämnade ett positivt besked...

Att inte ge upp och sluta kämpa även då det går mindre bra är det viktigaste om man vill bli framgångsrik i livet – både privat och på jobbet. Jag har i alla fall kommit en bit på väg genom att inse detta. Nu gäller det bara att anamma insikten och omsätta tanke i handling. Med det sagt måste jag sluta nu - har några samtal att ringa ;)

Kickade igång denna torsdagen med en powerwalk –
också en finfin motivationshöjare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar