fredag 14 oktober 2011

Fredag!

Sitter och jobbar – mot klockan, eftersom jag har bokat in tid för spa-pedikyr i eftermiddag och då hade jag tänkt vara klar för att kunna ta helg. Har lämnat in vimmel från gårdagens invigning av Hugo Boss nya flaggskeppsbutik. Årets hittills kallaste vimmel eftersom vi journalister inte fick gå in i butiken utan tvingades stå och hacka tänder utanför som värsta pöbeln...illa!

Från att ha haft en relatvt lugn torsdag framför mig råkade jag boka in en lunch med Stefan på Mocco och sen var karusellen igång :) Det händer alltid någonting kring honom. Vi hann slänga i oss maten innan vi brummade ner till bombhotet vid Rosenbad (var ju falsklarm men det visste vi inte då) sen fick jag mer jobb på halsen och hakade på Stefan som reporter till utdelningen av Birgit Nilsson Prize 2011 på Kungliga Operan – innan vi stressade iväg Hugo Boss-invigningen. Med andra ord – tack Stefan för en riktigt bra jobbdag!

Men jävlar nu är det vinter! Stod ute i min tunna höstkappa under båda vimmeljobben igår och när jag kom hem var jag så nerkyld att jag hackade tänder i flera timmar. De tjocka fårskinnsvantarna har redan åkt fram och nu lär det snart bli gås-premiär! Kollade på pälsvästar igår på Monroe och det lutar åt en liten kanin med rävkrage...

Jag ska i alla fall försöka undvika bildbylines av den här typen i framtiden haha. Snygg mössa :) Lördagen innan julafton förra året var jag uppe och gjorde reportage med Agneta Sjödin i Hudiksvall och det var så sviiiinkallt. kan tillägga att både jag och Agneta frös som hundar på bilden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar