måndag 3 oktober 2011

Tuffa tider

Sitter och laddar för två telefonintervjuer som jag ska ha lite senare i eftermiddag. Har ätit lunch och spånat på idéer med Pam, som är chefredaktör för Tidningen S. Så nu har jag en lång lista att sätta tänderna i :) Underbart!

I förra veckan var det stora rubriker om hur lågkonjunkturen slår mot mediabranschen. Aftonbladet gör sig av med 100 tjänster och Expressen med ett 30-tal vad jag har förstått. Naturligtvis blir jag orolig men jag hoppas också på att detta ska öppna dörrar för mig som frilansare. Visst – budgetarna stramas åt men tidningarna måste ju ha material och om det inte finns resurser på redaktionerna så är mina förhoppningar att vi frilansare får mer jobb... Hoppas nu bara att mina teorier visar sig stämma! Men planen är, som jag tidigare har bloggat om, att jobba hårt och ligga på som en igel... INTE MÅLA FAN PÅ VÄGGEN!!!

BTW – frysperioden är här för att stanna... dagens överlevnads-outfit går i temat lager på lager. Body, tunika, jeansskjorta och fårpälsjackan! Måste handla fler bodies!!! Mitt it-plagg för vintersäsongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar