onsdag 19 oktober 2011

Fikadiss

Underbart att vakna till blå himmel istället för pissregn! Gårdagen var verkligen vidrig!
Satt hemma hela dagen och blängde ut genom fönstret men på kvällen hade jag fått nog så då blev det en fika på Saturnus – där en kopp te (påste INTE lösvikt med guld i) för övrigt kostar 47 kronor... Snålänningen i mig höll på skicka iväg en giftig kommentar till den otrevliga damen bakom disken!

Saturnus har länge varit en favorit men innan igår var det längesedan jag var där – och det har sjangserat ordentligt! Personalen var blasé, borden var skitiga trots att det inte ens var halvfullt i lokalen och deras berömda kanelbullar var bara hälften så stora som tidigare... Nej, Saturnus är ett levande bevis på att man aldrig får slappna av, ens när det går riktigt bra!

I fortsättningen blir det till att hänga på mina andra favvoställen Mocco, Vurma och Muggen. Då har jag i alla fall spridit ut mig så att jag kan fika flott i alla stadsdelar i stan ;)

Mocco är min melodi – och det säger jag INTE bara för att jag dricker gratis kaffe där ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar