onsdag 5 oktober 2011

Vänta...

En journalists arbetsdag innebär mycket väntande – särskilt som frilansare! Först så ska man vänta på att kreativiteten innfinner sig, sedan ska man vänta på svar från redaktörer angående idéerna – sedan ska man vänta på svar från intervjupersoner, pressansvariga osv. Idag har jag väntat och väntat och väntat. Har mycket på G men allt drar ut på tiden.

Ikväll ska jag vimla för Expressen Extra och nyheterna. Det är den nya Stadshusboken som invigs och eventet hålls såklart i Stadshuset. Efter jobbet blir det raka vägen hem och skicka iväg material  till morgondagens tidning – innan jag parkerar mig i soffan med film och tända ljus!

Har inte sovit tillräckligt på flera nätter och efter morgonens träning är jag helt slut. Har Jägarna, Hur många lingon finns det i världen och Scream 4 hemma men såg jägarna igår (eftersom jag tänkte se Jägarna 2 i helgen) så det får bli någon av de andra... Förmodligen den svenska eftersom jag inte har något filmsällskap att hålla i handen ikväll :)

Nähä, nu ska jag vänta lite till innan det bär av till Stadshuset. Hoppas det händer något oväntat där ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar