måndag 11 april 2011

Första dagen på nya jobbet

Go kväll!!

Har precis slagit ner lilla rumpan i soffan med en kopp te och den nya Premium Seasalt Pecan-chokladen (satan vad god!!!) Idag är min första kolydratsdag efter två veckor på LCHF och som jag har frossat i vitt ris. En rödcurry till lunch och sushi till middag OCH äpple till mellis! Fatta att jag inte har ätit en enda frukt på två veckor... Kan aldrig vara bra!

Idag är också första dagen av mina tre vikariedagar på tidningen S. Det var kul och faktiskt lite ovant att gå iväg till jobbet i morse S-redaktionen ligger på Kungsgatan upp mot Hötorget, en lagom promenad på 15 minuter från Antons lya :) I samma lokaler ligger också bland annat Amelia och Veckorevyn.

Efter jobbet var vi först och kollade på en lägenhet (som tyvärr var 100 ggr finare på Hemnet än i verkligheten) innan vi avslutade kvällen med en jättelång promenad runt hela Djurgårdsbrunn och sushi på ett ställe vid Östermalmstorg. Det var helt vindstilla under hela promenaden och på vägen tillbaka såg vi solen gå ner i horisonten... Natti natt allihopa!

Strandbryggan hade säsongsöppning i lördags och i dag när vi gick förbi
vid 18.30-tiden var det en hel del folk som satt och mös. Vårkänsla!

Vi gick ända till sista bron

Och lilla Anton slog till på en stor Bento-låda. Den gick ner ;)
Det gjorde min sushi också! Bye bye LCHF! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar