onsdag 27 april 2011

Min härliga dag

Hej hej!

Bestämde mig i morse för att INTE sitta hemma och tycka synd om mig själv. Så därför hakade jag på Anna och Anne (från Jönköping men som bott i NY i många år och som nu har fått visum i ytterligare tre år) på en lunch. Vi gick till Albert och Jack´s bakery, på Skeppsbron, extremt mysigt ställe med supergod mat. Anna, som nyligen var i NY, och Anne, som drar dit igen om mindre än två veckor, hade naturligtvis mycket att babbla om. Fantastiskt för mig som aldrig har varit där att höra deras historier. Måste verkligen åka dit snart – det tillhör allmänbildningen!

Eftermiddagen spenderade vi på Söder med fönstershopping (som tyvärr inte lyckades locka fram mitt förlorade shoppingsug). Efter ett tag mötte Kalle upp oss med Stella. Daniel K skulle spela live på Medborgarplatsen tillsammans med vår andra kompis Erik Anjou, och signera sin nya singel, så Anna och jag stannade kvar och hängde med grabbarna. Behöver jag säga att Jönne-dialekten ekade över Melanders uteservering :)

Nu har jag kommit hem och gör en paus i arbetet för att blogga. Under dagen har jag nämligen också sålt in två jobbidéer – en till Expressen GI&hälsa och en till tidningen S. Nu måste logistiken kring dessa styras upp!
Har också fått två nya inbjudningar till jobbtrevligheter – en till nyinvigningen av ett nytt bikramyogacenter och en till säsongsinvigningen av Café Operas uteservering. Wohooo – nu är det sommar! Ska bara bli av med min vårförkylning först...

Ha en härlig kväll! Kram!

Snyggaste fotomodellerna i stan!


Anna blev lite velig ;)

Jag hade inga problem med att plocka ihop min tallrik!


Coolaste småpojkarna från Jönnet :)

Lilla solstrålen Stella

Danne laddade upp med räkmacka och öl




Veckans Hänt Extra-jobb! Köp och läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar