fredag 8 april 2011

Pressträff på Piratförlaget

God morgon!

Sitter och jobbar för fullt. Nu börjar bollarna studsa tillbaka och idag har jag en del att göra. Men inte för mycket för att skippa min lunchpromenad på Djurgården tillsammans med Hänt Extra-kollegan Emelie!

Igår fick jag ett spontanjobb för Expressens nyheter. Det var piratförlaget som hade pressträff med anledning av deras kommande böcker i höst. Författarna hade bjudits in för att berätta om sin mästerverk och på plats var bland annat Jan Guillou, Arja Saijonmaa, Katerina Janouch och Zinat Pirzadeh. Tyvärr ko inte Liza Marklund eftersom hon sitter i Spanien och skriver på sin nya roman om Annika Bengtsson. "Du gamla du fria" heter den och kommer 9:e november. Åhhhh vad jag har något att se fram emot!!!!

Efter jobbet mötte jag upp Anton och hans kompis Jens på Sturehof. Sprang även in i Andreas Weise som jag styrde upp en intervju med :) Det blev en middag på Vapiano innan vi drog oss hemåt med Jens i släptåg. På grund av gårdagens storm så hade SJ ställt in alla sina tåg till Uppsala där han bor (skräll va...), så Jens fick snällt gå och slagga på Antons soffa.

Zinat Pirzadeh författardebuterar med sin roman Fjäril i koppel.

Arja Saijonmaa höll en karismatisk presentation av sin kommande bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar