tisdag 5 april 2011

Inget kul!

Idag är humöret inte på topp. Och det är jobbrelaterat!

Jag upptäcker hela tiden nya saker med frilanslivet – positiva och negativa. Det här med att jaga jobb är superkul... När man har energi och motivation. Tidigare gnällde jag över att det antingen var jättestressigt eller långtråkigt. Som frilansare kan jag styra mer men de dagarna då det inte händer ett skit är också inkomsten noll. För en orolig personlighet som jag är det extremt stressande! Att få nej från arbetsgivare hör till jobbet och jag måste lära mig det...
Jag har lovat mig själv att ta det lugnt och inte få panik, något jag tänker hålla. Hittills har allt gått så himla lätt och jag har varit så himla pigg på "jagandet", så det är väl inte konstigt om det kommer en svacka.

För att komma upp i tid ändå och komma igång med dagen följde jag Anton till jobbet och fortsate ut på Djurgården. Det blåste lite men solen strålade och jag frös inte i min allvädersjacka (märk INTE GÅS!) Promenaden brukar ta en och en halv timma men när jag var en kvart hemifrån insåg jag att jag inte hade några hemnycklar med mig. Bara att traska ner till Antons kontor och plocka upp han nycklar.

Nu har jag kommit hem och ätit "frukost". Idag blev det avocado med en svingod röra på tonfisk som jag blandade ihop med ett mosat kokt ägg och creme fraiche. Jättegott att krydda på med vitlökssalt, svartpeppar och paprikapulver!

Nu dricker jag kaffe och väntar på att tvättstugan ska bli ledig. Ska ut och surfa en sväng efter rubriker till knäck också.

Ikväll ska jag jobba :) Tjohoo! Ska vimla på en Bonnierfest i Bonniers Konsthall, som ligger i Vasastan. Det är för Expressens nyheter och i bästa fall så blir det ett vimmel för Extra också. Emma Wiklund och Charlotte Perrelli är de creddigaste namnen hittills och hoppas på fler!

Bjuder på en bild som i alla fall får mig på lite bättre humör :)

Man kan alltså vara ful och lycklig ;)

Kusin Elin och jag i Virvelvinden på
Universal Studios i Orlando!


1 kommentar: