torsdag 24 mars 2011

Journalist, städerska och visningsvärdinna...

Idag heter jag Askungen! Eftersom folk inte fattar att speciella visningsdagar är till för att visa lägenheten som ska säljas just denna dag, så har tre olika bokat i privata visningar av Antons lägenhet. Och eftersom jag sitter hemma och jobbar och Anton har fullt upp på kontoret så faller lotten på mig att fixa och dona. Detta samtidigt som jag har en 5000 tecken lång intervju att lämna idag till Expressen Söndag. Härligt!

Nu har jag i alla fall skrivit klart och mailat iväg texten till intervjupersonen – för godkännande innan den publiceras. Alla journalister jobbar inte så men jag är alldeles för kåt på att bli omtyckt av folk för att inte låta dem krångla lite. Men så har jag byggt upp ett stort kontaktnät också och det gör man inte om man säljer ut folk!

Om några timmar kommer de sista för dagen som ska kolla på lägenheten. Mäklaren hade bättre saker för sig än att närvara så HEPP – där blev jag visningsvärdinna. Tänker definitivt roffa åt mig procenten om det är just detta paret som köper lägenheten. Åh så len i truten jag ska vara :) Just nu känner jag mig inte så pigg på det eftersom matkoman och magknipet precis slog till. Åt lunch några timmar för sent idag vilket såklart innebar att jag slängde i mig maten och åt alldeles för mycket. Nä en siesta på soffan får det bli innan dagens resterande plikter kallar...

Ha det gott alla ni =)

1 kommentar:

  1. Duttig du är systera mi :) Hoppas att allt gick bra! KRAM och puss

    SvaraRadera