onsdag 30 mars 2011

Underbara vår!

Idag är det vår! Visst att det är kallt men efter min långpromenad till Traneberg från Östermalm var jag genomsvettig i min gås-jacka, mössa, halsduk och skinnhandskar! Älskar när tårarna rinner i ögonen för att solen är för stark! Hittade massa fina vårtecken också ute i Traneberg!

Den här bilden är tagen på Tranebergsbron,
med vy över Fredhäll och Essingeöarna.
Här låg isen tjock för bara några veckor sedan.

Snödroppar utanför min port.
När jag vaknade idag hade jag inte mycket på schemat – varken  för i dag, resten av veckan eller framöver. Ogillar starkt att inte veta vad som är på G, och att inte ha någonting på G (!!!) Förstår inte hur lata människor står ut med att vara lata! Min bekantskapskrets må vara sjukt spretig men en gemensam nämnare är att ingen är lat (nja, med vissa undantag – men då finns det andra fina egenskaper som väger upp). 
I alla fall... jag tar tag i situationen och under min dryga entimmespromenad till Traneberg styrde jag upp två nya jobb och planerade in i kväll, i morgon kväll, fredag kväll och tisdag kväll nästa vecka!  Vi börjar med aw på East med Mia Söderlund i kväll :) Kom förbi!

Plockade upp nya Hänt Extra också där jag har med två artiklar denna veckan, varav en puffas för på framsidan – kul och klirr! Efter så många år är det fortfarande en kick att se sin byline i tidningarna som svenska folket läser – även om det bara är hos frissan ;)
Nu ska jag sätta fart med det sista för dagen innan det blir till att svida om för vin och skvaller! 

Det är den lilla Ensam mamma söker-Petra Svensson som är min. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar