måndag 28 mars 2011

LCHF

God morgon! 

Idag är första dagen på mitt nya expriment. Jag ska nämligen testa att köra LCHF-kost i två veckor för att se om det är någonting för mig. I förra veckan träffade jag Philip Lailani som är personlig tränare åt bland andra Katrin Zytomierska och Magdalena Graaf (och som dessutom är från Öxnehaga...). Han är föresprokare för LCHF -kostsom betyder Low Carb High Fat. Den här typen av kost är bra mot bland annat typ 2-diabetes eftersom den ger minimalt med insulinhöjningar. 

Nu är ju inte jag diabetiker så varför vill jag käka LCHF? Särskilt som jag älskar kolhydrater!!!! Jo, det är nämligen så här att LCHF främjar så att kroppen hittar rätt balans och reglerar sig själv. Du äter när du är hungrig och väger du för lite/för mycket kommer du att gå upp/ner i vikt. Philip säger också att min ständigt svullna och ömmande mage kommer att bli mycket bättre. Bara det gör det värt att testa.

Men de fyra första dagarna, innan kroppen har ställt om sig, ska tydligen inte vara så roliga. Och jag har LOVAT Anton att inte bi bitch :) Utmaning på utmaning alltså ;) Kan ju säga att omeletten till frukost inte mättade hälften så mycket som mina havrefras och lingongrova :( Men magen mår bra :)

Nä nu ska jag fortsätta med jobb. Har skrivit en artikel till Hänt Extra redan och har en kvar. Om bara xx, som har skaffat ny flickvän kunde svara i telefonen. Give me the money!!!

Ha en bra dag :)

Antons rester från gårdagen middag på TGI Fridays.
LCHF-vänlig men gott?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar